недеља, 27. април 2014.

ADHD

http://adf.ly/jQwv8




Postupci individualizacije u nastavi za učenike sa ADHD-om









Teškoće




Preporuke



 LOŠ RUKOPIS
 

Ocenjivati sadržaj, ne rukopis; koristiti jasne, čitljive i pregledne forme za pisane testove; označiti linijama mesta za odgovor; ostaviti dovoljno mesta za odgovor ako je rukopis nezgrapan; nije dobro negativno ocenjivati ili kažnjavati učenika ako ne prepisuje npr. sa table, treba ga uputiti na izvor iz knjige ili mu dati već odštampan sažetak predavanja da ga zalepi u svesku.
POTEŠKOĆE KOD PISMENE  PROVERE ZNANJA

Omogućiti dodatno vreme; skratiti test ili ga podeliti u više celina koje će učenik rešavati u nekoliko navrata;  omogućiti usmeno ispitivanje;
POTEŠKOĆE KOD PRIHVATANJA PITANJA
 
Privući pažnju pre postavljanja pitanja: koristiti upozoravajuće gestove, npr. lagano tapšanje po ramenu;  kombinovati usmene i pismene zadatke; postavljati pitanja jednu po jednu; tiho ponoviti pitanja učeniku; tražiti da ponovi pitanje radi potvrde razumevanja;
POTEŠKOĆE KOD IZVRŠAVANJA ZADATAKA
 
Nabrojati, napisati i izreći sve korake potrebne za izvršenje zadataka; reducirati zadatak u nekoliko delova u određenom vremenu; često proveravati napredak; omogućiti učeniku pomoć drugih učenika, tj. tačno mu reći kome se i kako treba obratiti ako "zapne"; ako učenik greši, objasniti šta ne valja, pokazati šta i kako treba učiniti ili mu pomoći da sam dođe do rešenja – nakon toga obavezno pohvaliti učenika.
NESNALAŽENJE U PISANOM MATERIJALU (teško izvlačenje zaključaka iz teksta, teškoće pri izdvajanju bitnog od nebitnog)
 
Pripremiti pisani materijal sa podvučenim bitnim delovima; predočiti uz tekst bitne činjenice na koje treba obratiti pažnju;  
POTEŠKOĆE ZADRŽAVANJA PAŽNJE NA ODREÐENOM ZADATKU
 
Nagraditi pažnju; razbiti aktivnosti u manje jedinice; nagraditi izvršavanje na vreme; koristiti fizičku blizinu i dodir za pre­usmeravanje aktivnosti učenika; smanjitii mogućnost odvlačenja pažnje bukom i događajima u okolini (npr.sedenje u prvoj klupi, dalje od prozora i vrata); omogućiti da se učenik aktivno uključi u izlaganje; osigurati razumljivost predavanja (kako se učenik
 ne bi "isključio" radi nerazumijevanja)
SLAB SAMONADZOR  (banalne greške u matematici, kao i kod izgovora i pisanja)
 
Podučavati metodama samonadzora; podsticati prekidanje rada i proveru učinjenog.
POTEŠKOĆE PRI PRELASKU S JEDNE AKTIVNOSTI NA DRUGU
 
Pravovremeno obavestiti o promeni aktivnosti (npr. ,,još pet minuta do završetka tog zadatka i prelaska na drugi..."); pravovremeno obavestiti o očekivanjima u sledećoj aktivnosti (npr.,, za sledeći zadatak treba...");  ako je potrebno, osigurati učeniku pomoćnika za organizovanje i izvršavanje aktivnosti.
NEPRIMERENA INTERAKCIJA  U RAZREDU (prekidanje, upadanje u reč, odgovor pre završenog pitanja)
 
 Učenik sedi blizu nastavnika da bi se omogućio bolji nadzor;  reći učeniku jasno što se od njega očekuje;  nagraditi poželjno ponašanje; jasno reći što nije dobro i zbog čega...
 
POTEŠKOĆE ZADRŽAVANJA   ODREÐENOG POLOŽAJA DUŽE   VREME (sedenje u klupi,   stajanje, čekanje u redu.)
 
Unapred sa učenikom dogovoriti kako će signalizirati potrebu za kretanjem i što će raditi, uz što manje ometanja vršnjaka u razredu i objašnjenje drugim učenicima zašto je to potrebno učeniku koji ima ADHD.




















Нема коментара:

Постави коментар