Teškoće
|
Preporuke
|
LOŠ
RUKOPIS
|
Ocenjivati sadržaj, ne
rukopis; koristiti jasne, čitljive i pregledne forme za pisane testove; označiti linijama mesta za odgovor;
ostaviti dovoljno mesta za odgovor ako je
rukopis nezgrapan; nije dobro negativno ocenjivati ili kažnjavati učenika ako
ne prepisuje npr. sa table, treba ga uputiti na izvor iz knjige ili mu dati
već odštampan sažetak predavanja da ga zalepi u svesku.
|
POTEŠKOĆE KOD PISMENE PROVERE
ZNANJA
|
Omogućiti dodatno
vreme; skratiti test ili ga podeliti u više celina koje će učenik rešavati u
nekoliko navrata; omogućiti usmeno ispitivanje;
|
POTEŠKOĆE KOD PRIHVATANJA
PITANJA
|
Privući
pažnju pre postavljanja pitanja: koristiti upozoravajuće gestove, npr. lagano
tapšanje po ramenu; kombinovati usmene i pismene zadatke;
postavljati pitanja jednu po jednu; tiho ponoviti pitanja učeniku; tražiti da ponovi pitanje radi potvrde razumevanja;
|
POTEŠKOĆE KOD IZVRŠAVANJA
ZADATAKA
|
Nabrojati,
napisati i izreći sve korake potrebne za izvršenje zadataka; reducirati
zadatak u nekoliko delova u određenom vremenu; često proveravati napredak; omogućiti učeniku
pomoć drugih učenika, tj. tačno mu reći kome
se i kako treba obratiti ako "zapne"; ako učenik greši, objasniti šta
ne valja, pokazati šta i kako treba učiniti ili mu pomoći da sam dođe do rešenja
– nakon toga obavezno pohvaliti učenika.
|
NESNALAŽENJE U PISANOM MATERIJALU (teško izvlačenje
zaključaka iz teksta, teškoće pri izdvajanju bitnog od
nebitnog)
|
Pripremiti
pisani materijal sa podvučenim
bitnim delovima; predočiti uz tekst bitne činjenice na koje treba obratiti pažnju;
|
POTEŠKOĆE
ZADRŽAVANJA PAŽNJE NA ODREÐENOM ZADATKU
|
Nagraditi
pažnju; razbiti aktivnosti u manje jedinice; nagraditi izvršavanje na vreme;
koristiti fizičku blizinu i dodir za preusmeravanje aktivnosti učenika;
smanjitii mogućnost odvlačenja pažnje bukom i događajima u okolini (npr.sedenje
u prvoj klupi, dalje od prozora i vrata); omogućiti da se učenik aktivno
uključi u izlaganje; osigurati razumljivost predavanja (kako se učenik
ne bi "isključio" radi
nerazumijevanja)
|
SLAB SAMONADZOR (banalne greške u
matematici, kao i kod izgovora i
pisanja)
|
Podučavati metodama
samonadzora; podsticati prekidanje rada i
proveru učinjenog.
|
POTEŠKOĆE PRI PRELASKU S JEDNE AKTIVNOSTI NA DRUGU
|
Pravovremeno
obavestiti o promeni aktivnosti (npr. ,,još pet minuta do
završetka tog zadatka i prelaska na
drugi..."); pravovremeno obavestiti o očekivanjima u sledećoj aktivnosti (npr.,, za sledeći zadatak treba..."); ako je potrebno,
osigurati učeniku pomoćnika za organizovanje
i izvršavanje aktivnosti.
|
NEPRIMERENA INTERAKCIJA U RAZREDU
(prekidanje, upadanje u reč, odgovor pre završenog pitanja)
|
Učenik sedi blizu nastavnika da bi se
omogućio bolji nadzor; reći učeniku jasno što se od njega
očekuje; nagraditi poželjno ponašanje; jasno reći što nije dobro i zbog
čega...
|
POTEŠKOĆE ZADRŽAVANJA ODREÐENOG
POLOŽAJA DUŽE VREME (sedenje u klupi, stajanje,
čekanje u redu.)
|
Unapred sa učenikom
dogovoriti kako će signalizirati potrebu za kretanjem i što će raditi, uz što
manje ometanja vršnjaka u razredu i objašnjenje drugim učenicima zašto je to
potrebno učeniku koji ima ADHD.
|
Нема коментара:
Постави коментар